Future Makers - mentorat și finanțări pentru tineri antreprenori

Future Makers - mentorat și finanțări pentru tineri antreprenori

Future Makers – o inițiativă care le dă tinerilor antreprenori la început de drum aripi să viseze și să construiască la ei în țară, și-a incheiat recent a doua ediție. Finanțat de Fundația Coca-Cola și implementat de Social Innovation Solutions și Global Shapers Bucharest Hub, Future Makers susține de doi ani tinerii antreprenori cu idei de business orientate spre crearea unui viitor mai bun în domenii precum educație, sănătate, alimentație, mobilitate sau protecția mediului.

 

Gandit sub forma unei competiție de idei de business orientate către viitor care inglobeaza un amplu program de mentorat pentru tineri antreprenori. Anul acesta, Future Makers a selectat tineri cu idei de start-up-uri de viitor dintre cei peste 2000 de participanți la atelierele de antreprenoriat desfasurate în 23 de orașe din țară. 55 de echipe au fost selectate sa intre intr-o etapa de incubare de 4 luni, de-a lungul carora au primit susținere prin cursuri, mentorat, acces la resurse și, mai ales, apartenența la comunitatea Future Makers.

 

Dupa mai multe luni de pregatiri, workshopuri, traininguri si mentorat, in cadrul finalei din 28 noiembrie, 35 dintre echippe au ajuns in fata juruiului care a ales castigatorii.  Cele mai bune 7 dintre ele au primit premii de 20.000 de euro, zeci de ore de consultanță fiscală și legală și acces la o rețea globală. Digitalizarea industriei forestiere, solutii tehnice pentru tratarea fobiilor sau managementul proprietatilor sunt doar cateva dintre ideile premiate prin care tineri spera sa poata face o schimbare in viitor.

 

Marele premiu Future Makers de 5,000 euro a fost acordat echipei Dendro IT. Dendro IT își propune să răspundă tuturor problemelor care stau în calea eficientizării procesului de gestionare durabilă prin digitalizarea industriei forestiere, începând cu digitalizarea documentelor de gestionare a transporturilor de lemn, facilitând inventarul și procesul de producere a documentelor legale necesare.

 

 

Celelalte echipe care au câștigat câte un premiu de 2,500 euro în Finala Future Makers sunt:

 

Ecotree: o platformă de reciclare deschisă prin care pot fi tranzacționate toate tipurile de deșeuri (reciclabile, periculoase sau inutile) de către orice generator, colector sau reciclator. Platforma conține o hartă interactivă, generează automat toate documentele necesare procesului de colectare și reciclare, deține un modul special de licitație și oferă o funcție de optimizare a traseului pentru colectari.

 

Exposure VR este o aplicație mobilă care simulează o serie de fobii în realitatea virtuală. Exposure VR reprezintă posibilitatea de a aduce cea mai nouă tehnologie în buzunarul utilizatorului obișnuit pentru a combate una din cele mai frecvente fobii, vorbitul în public.

 

Finplay este aplicația mobilă care ajută familiile să învețe împreună noțiuni din domeniul financiar prin gamificare.

 

Glide constă într-un sistem de stații modulare, care poate încărca biciclete și scutere electrice. Fiecare modul de stație este echipat cu un sistem fotovoltaic pe rețea și stocare, pentru a susține acest consum.

 

MiRenta este o aplicație de gestionare și administrare a locuințelor închiriate pe termen mediu și lung ce ajută proprietarii și chiriașii să eficientizeze documente administrative, plata chiriei sau a cheltuielilor cu utilitățile.

 

Premiul publicului de 2500 euro a fost câștigat de Eco Cool Socks, o soluție ecologică de producție a șosetelor prin folosirea bumbacului reciclabil, din Craiova, ce a primit cele mai multe voturi din partea publicului - 2921, din peste 12.000 de voturi.

 

Lansat în 2018, programul a avut deja două ediții, peste 3.600 de tineri bucurându-se de o experiență de neegalat, care i-a ajutat să facă un prim pas în domeniul afacerilor, chiar dacă nu s-au aflat printre finaliști.

 

Pentru Fundația Coca-Cola, ramura filantropică a companiei care produce băuturile cele mai cunoscute din lume, încurajarea și sprijinul oferit tinerilor reprezintă una dintre preocupările principale, alături de inițiativele pentru protejarea mediului și dezvoltarea comunităților locale. De altfel, viziunea companiei este să se dezvolte alături de comunitatea în care își desfășoară activitatea, prin proiecte care să răspundă realităților și specificului fiecărei țări. Doar pe parcursul anului 2018, Sistemul Coca-Cola din România – format din Coca-Cola România și Coca-Cola HBC România – a investit în 2018 peste 1 milion de euro în astfel de inițiative cu relevanță la nivel local.

 

Pe măsură ce activitatea noastră se dezvoltă, și așteptările societății evoluează. Oamenii așteaptă să vadă de la companii precum Coca-Cola cum se traduce această dezvoltare în valoare pentru societatea românească. Programul Future Makers este exact despre asta: e despre a facilita oferirea de fonduri și, mai important de atât, de know-how către antreprenori tineri, care vor să găsească soluții pentru probleme reale. E despre a sprijini tinerii români să-și descopere potențialul extraordinar, spiritul de inițiativă și interesul pentru antreprenoriat. În același timp, este și despre noi: despre a ne expune unui mod diferit de rezolvare a problemelor și, în fond, despre a împărtăși din acest spirit antreprenorial în organizația noastră, asigurându-ne în felul acesta că ne păstrăm capacitatea de adaptare și relevanța pe piața locală și în societate, în general” - Paris Nikolopoulos, Franchise Country Manager, Coca-Cola România